onsdag 10 november 2010

Äpplepannkaka med keso

Ännu ett nytt recept jag testat. Jag tyckte det var gott men det stod att man skulle servera med rivna morötter. Nästa gång tänker jag istället ta lite vaniljkesella, den smakkombon känns bättre än med morot till.

För två personer behöver du ha följande ingredienser:
2 ägg
½ dl grahamsmjöl
2 dl mellanmjölk
150 g keso mini
2 små klyftade äpplen
1 tsk kanel
2 msk råsocker
1 tsk flytande smör/olja till formen

Gör på följande sätt:
Sätt ugnen på 225°.
Vispa ihop ägg, mjöl, mjölk och keso.
Häll blandningen i en smord ugnsfast form, lägg på äppelklyftorna, strö över kanel och socker och grädda mitt i ugnen ca 30 min tills pannkakan stelnat.

Servera med rivna morötter eller vaniljkesella.
Lycka till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails