onsdag 5 oktober 2011

Biff stroganoff

Hej på Er
När jag var liten så var en av mina favoriter mammas korv stroganoff. Inget märkvärdigt på något sätt men det var bara så gott. Vi blev alltid serverade kokt potatis till, oftast serverar man ris till, men till just detta var det godare med kokt potatis.
Här får ni en annan variant, med kött. Jag åt ris till, inte potatis ; )

Ingredienser

400 g nöt- eller fläskkött
Salt
Svartpeppar
2 små gula lökar
1 röd paprika
1 grön paprika
2 dl vatten
2 dl grädde
1 dl creme fraiche
1-2 msk kalfond
2 msk chilisås

Gör så här
Strimla köttet och bryn det i smör.
Lägg över köttet i en gryta.
Strimla paprika och lök.
Fräs upp paprika och lök.
Lägg över i grytan tillsammans med köttet.
Lägg i övriga ingredienser.
Låt stå och småputtra i ca 15 minuter.
Smaka av med salt och svartpeppar.
Red med maizena om du vill ha tjockare konsistens.


Servera tillsammans med ris.

Nu ska jag förbereda mig för lunch tillsammans med en av mina bästa vänner, thaimat står på menyn.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. En riktigt god klassiker, och faktiskt en av Anis fars paradrätter:)
    Thaimat låter ju absolut inte fel det heller. Rapport kommer eller?

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails