fredag 22 april 2011

Kycklingfilé

När jag gjorde den goda kalla såsen häromdagen blev det över lite grann. Kom på att om jag river ner lite parmesan i såsen och täcker en kycklingfilé blir det säkert gott. Absolut, det blev det också.

Ingredienser
Kycklingfilé
Kall sås
Parmesan

Gör så här
Sätt ugnen på 225 grader.
Dela kycklingfilén längs med.
Salt och peppra.
Stek den i smör på medelvärme så den blir brynt.
Blanda ner riven parmesanost efter egen smak i såsen.
Bred detta över filébitarna.
Låt stå i ugnen i ca 15-20 minuter.


Jag åt tillsammans med stekt potatis och broccoli.

Idag blir det middag hos svärmor, känns verkligen helt okej att bli bjuden på mat : )
Fast det blir lite matlagning ändå då jag ska förbereda för Påskafton.

Glad Påsk på Er!

1 kommentar:

  1. Hej, jag tänkte göra den kalla såsen när vi grilla med är hos en kompis som har sådär tokdåligted kryddor så det får bli när jag kommer hem;)
    Måste bara tipsa om en kanongod kaka med center och noblesse som jag gjorde igår... Så god;)
    Glad påsk
    Ha en fin dag
    // Victoria www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails