tisdag 12 april 2011

Lasagnerullar med kyckling

Detta är en rätt som jag tillagar lite då och då med varierad fyllning. Dock har jag inga mängder på ingredienserna.

Ingredienser
Grillad kyckling eller kycklingfilé stekt i små bitar
Champinjoner, skivade
Paprika, hackad
Lök, hackad
Creme fraiche med paprika/chilismak (eller annan du tycker om)
Färska lasagneplattor
Bechamelsås
Riven ost

Gör så här
Stek och krydda filé om du inte använder dig av färdiggrillad kyckling.
Bryn grönsakerna.
Blanda ner kycklingen i grönsaksblandningen.
Tag av från plattan och rör ner creme fraiche så det blir krämigt. (egen önskad mängd)
Fördela fyllningen på de färska lasagneplattorna.
Rulla ihop till rullar.
Placera rullarna i en ugnsfast smörad form.
Slå över bechamelsåsen.
Strö sist över riven ost.
Grädda mitt i ugnen på 200 grader i 30 minuter.
Täck ev. över med bakplåtspapper mot slutet.


Lycka till!

3 kommentarer:

  1. Åh vad glad jag är att jag hittade den här bloggen. Precis vad jag behöver och älskar att det är bilder också för det är bilderna som gör att det vattnas i munnen =)

    SvaraRadera
  2. Det här ser riktigt mumsigt ut :-)
    Blir ju hungrig igen.


    / Jenny

    SvaraRadera
  3. Låter, och ser ut att vara, hur gott som helst.

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails