onsdag 2 mars 2011

Currykyckling

Kommit på att jag gör mycket mat med curry, jag gillar verkligen curry. Dessutom blir det en fin färg i grytan. Receptet är LCHF.
På tal om LCHF. Jag antar att många med mig brukar titta på "Halv 8 hos mig"?
Har ni tittat på det i veckan?

4 portioner
4 st Kycklingfiléer (tärnade)
1-2 pkt bacon
15 gram smör
1-2 pressade vitlöksklyftor
1-2 tsk Curry
1 tsk Sambal oelek
3 dl Grädde
2 dl Crème fraiche
½ tsk salt

Laga på följande sätt
Smält smör i stekpannan, tillsätt vitlök, curry och sambal oelek.
Bryn nu kycklingbitarna lätt (inte genomsteka) tillsammans med kryddorna.
Häll sedan i grädden och sänk till lägsta värmen på spisen och låt småputtra i ungefär 40 minuter.
Stek bacon i mindre bitar och låt dem rinna av på hushållspapper.
Blanda sedan i Crème fraiche och bacon.
Smaka av och krydda ev. med mera curry.



Servera ev med kokta grönsaker, exempelvis broccoli och blomkål.
Vill du inte ha som en LCHF-rätt så servera pasta eller ris till.

1 kommentar:

  1. Ser helt underbart gott ut! Ska testa det ikväll :) Och chokladmoussen såg heller inte helt fel ut.. men den får vänta till helgen ;)

    Kram Bella

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails