torsdag 17 mars 2011

Lax med pesto

Ett recept jag hittat hos Victoria. Har sagt det några gånger, jag vet, men detta var bara gott. Jag gjorde en "liten" ändring, jag är inte överförtjust med vin i maten... Jag vet, låter knasigt...däremot säger jag aldrig nej till ett glas vin : )

För 4 personer
4 laxfiléer à ca 150 g
2 små gula lökar
2 små röda paprikor
olja att steka i
3 dl vispgrädde
1 dl creme fraiche
4 msk god pesto (jag använde paprika med cashewnötter)
1 tsk salt
1/2 dl vitt vin
1 dl riven ost
pinjenötter

Gör så här
Strimla lök och paprika och stek mjuk i oljan.
Lägg över dem i botten på en ugnsfast form.
Lägg på laxfilerna.
Blanda samman grädde, creme fraiche, pesto, vin, ost och salt.
Häll gräddblandningen över laxen.
In i ugnen, 180 grader ca 30 min.
Rosta under tiden pinjenötterna i en het torr panna. (gör inte samma misstag som jag och gör något annat under tiden...)




Vi åt tillsammans med pasta och sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails