torsdag 8 september 2011

Snabba kycklinggrytan

Hejsan
Har snöat in totalt på kyckling denna veckan, men det är väldigt gott.

Igår kväll gjorde jag ett nytt recept, det blev kyckling, igen...
Vad gäller detta recept så tänkte mig inte för utan hällde i hela 2 dl av creme fraichen paprika/chili, det blev lite väl starkt för min smak. Så tipset är att smaka dig fram : )

Ingredienser för 2 personer

2 st kycklingfiléer à 125-150 gr
Salt
Vitpeppar
1 röd paprika
1 gul lök
1-2 dl creme fraiche paprika/chili
1-2 dl creme fraiche
1 tsk tomatpuré
1 tsk citronsaft

Gör så här
Strimla kycklingen.
Stek och krydda med salt och vitpeppar.
Hacka löken och paprikan.
Fräs den lite lätt.
Blanda ner creme fraichen. OBS! Om du inte vill ha stark gryta så ta endast 1 dl av paprika/chili fraichen och 2 dl av den vanliga.
Blanda ner tomatpuré och citronsaft.
Låt sjuda i några minuter.


Servera med pasta och grönsaker.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar ju stark mat :) Så detta är helt klart ett recept för mig :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Så enkelt, alla tiders!

    Och kyckling... vi har kommit fram till att det äter vi en hel del av i vårt kök också. Det och fisk. Men kyckling är ju så bra, man kan ju variera det i oändlighet och så är det ju inte så dyr mat.

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails