tisdag 8 februari 2011

Godaste kycklingen

Om ni frågar mina barn så kommer de att säga att detta är den godaste kycklingen. Jag har lagat den i hur många år som helst. Den går snabbt att tillaga, man kan använda den i olika sammanhang.
Vad är detta då för kyckling tro?
Jag använder mig alltid av kycklingfilé, själv tycker jag den är lättast att hantera om den är lite fryst.

För att tillaga min kyckling behöver du
Kycklingfilé
Santa Maria Allround grillolja
Grillkrydda

Så här gör jag
Häll grillolja i en skål.
Skär ner kycklingen i små fyrkanter.
Lägg ner dom i oljan och se till att all kyckling får olja på sig.
Värm upp en stekpanna på medelvärme med smör, olja, margarin eller vad du önskar att steka i. (ibland kör jag den även i ugnen).
I med kycklingen i pannan och krydda på med grillkrydda.
Ju starkare kyckling jag vill ha ju mer grillkrydda häller jag på efterhand.
Stek tills du känner kycklingen är klar.


Santa Marias Allround grillolja.


På med grillkrydda och stek tills den känns klar.


Klar = )

Servera till pitabröd, tortillabröd med grönsaker, i sallad, till klyftpotatis etc etc. Jag lovar, den är riktigt god.

2 kommentarer:

  1. jag tackar för tipset!! Det ska absolut prövas!!! :D

    kramisar

    SvaraRadera
  2. ååh, det ska jag testa! vad använder du för grillkrydda?

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails