onsdag 9 februari 2011

Paket med kycklingfilé

Ytterligare ett nytt recept jag provat på till min lunchlåda. Får lov att säga att det var riktigt gott. Vitlök sätter riktigt piff på viss mat, man kanske inte doftar så gott efter...
Receptet är viktväktarmat.

För att laga till 2 portioner behöver du
2 st kycklingfilé à 125 gr
2 dl färsk spenat
1 dl creme fraiché (max 8%)
1/2-1 pressad vitlök
1 stor tomat (jag skippade detta jag helt enkelt inte tycker om tomat)
25 gr ädelost, max 17%
salt
svartpeppar
ugnsfolie

Gör så här
Sätt ugnen på 225 grader.
Skär kycklingfilén i lagom tjocka skivor.
Blanda spenat med creme fraiché och vitlök.
Krydda med salt och svartpeppar.
Skiva tomaten.
Gör två bitar folie som är ca 25x25 cm.
Fördela spenatröran på foliearken.
Lägg på tomatskivor och kycklingbitar.
Salta och peppra.
Strö på smulad ädelost, eller annan önskad mager ost.



Vik ihop folien till täta paket.
Baka i ugn ca 20-30 minuter.

Själv tycker jag inte om sk "gummikyckling", jag äter den hellre lite torr än "gummiaktig", dessutom är jag rädd för kyckling som inte är färdig. Därför har jag den hellre lite längre i ugnen.
Servera med kokt potatis eller pasta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails