måndag 7 februari 2011

Mexikansk lasagne

Det här var helt klart det godaste jag ätit på länge. Gästerna som vi bjöd maten på tyckte också det var riktigt gott. Jag har aldrig tillagat något med fajitakrydda så det var spännande hur smaken skulle bli, besviken blev man inte förstås.

För att laga till 4 personer
500 gr kycklingfilé i små bitar
1 gul lök, hackad
1 röd paprika, hackad
1 paket bacon
Liten burk ananas (4 ringar)
1 dl vatten
1 msk vetemjöl
1 dl grädde
5 dl riven ost (ca 200 gr)
4 stora tortillabröd
1 burk tex mex garlic salsa medium
1 påse fajita spice mix



Gör så här
Bryn kyckling och lägg över den i en gryta när den är klar.
Bryn därefter lök och paprika och lägg över i grytan.
Stek bacon, låt det rinna av på hushållspapper.
Lägg ner dom i grytan
Strö över mjöl och kryddmix.
Späd med vatten, grädde och salsa.
Låt koka 5-10 min, lägg ner den delade ananasen det sista och låt den koka med en stund.


Varva tortilla, ost och kycklingfyllningen i en eldfast form.
Börja och sluta med tortilla.
Strö rikligt med ost över den översta tortillan.


Gratinera i 200°C ca 20 min.
Servera med sallad och gräddfil.




2 kommentarer:

  1. Låter gott, men jag undrar om det kan slå kycklinggratäng med curry/chili! Testade den i helgen och jag(och gästerna)håller med....sjukt god!

    Tack för alla tips och läckra bilder!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hej susanne !
    Det var ett tag sedan jag var hälsade på.
    Så mycket underbar kort du har gjort sen jag var sist. Så kul få se lite recept . Detta såg jätte smarigt ut, måste jag testa
    Kommer snart igen , så kul titta i din blogg man får så mycket inspiration.

    Kram ANneli

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails