tisdag 28 december 2010

Geishakakor

Jaha, denna julen var snabbt över känns det som.
Själv har jag tillbringat de tre senaste dagarna i Stockholm på Globens hotell tillsammans med mannen och goda vänner. Det var en alldeles perfekt avslutning på julen. Avkoppling till 110%. Vi var bl a och såg på "Änglagård - tredje gången gillt", jag tyckte den var jättebra.


Här är ett recept på en god kaka jag gjorde till dotterns avslutning i fotbollen. Det är helt enkelt hallongrottor fast jag har bytt ut sylten mot geisha.

Ingredienser
200 gr smör
1 1/2 dl socker
4 1/2 dl mjöl
1 dl marsansås för kokning
1 1/2 tsk bakpulver
15 st geisha
20 st vanliga muffinsformar

Gör på följande sätt
Rör smör och socker.
Tillsätt mjölet väl blandat med marsanpulver och bakpulver.
Dela upp degen i 20, rulla till bollar och tryck till med tummen i mitten.
Grädda kakorna mitt i ugnen på 175 grader i ca 20 minuter.
Under tiden hackar du geisha i mindre bitar och smälter dom i ett vattenbad.
När kakorna är färdiggräddade så häll geisha i mitten på kakan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails