söndag 21 augusti 2011

Muffins med apelsinkrokant



Sonen var hemma häromdagen och fick bestämma innehållet i de muffins jag skulle baka. Han valde Marabou Apelsin krokant. Det var inget tokigt val måste jag erkänna, de blev riktigt mumsiga.

Ingredienser för ca 15-17 st muffins
100 gr rumsvarmt smör
1 ½ dl strösocker
1 msk vaniljsocker
2 ägg
3 dl vetemjöl
½ msk bakpulver
½ dl kakao
1 dl grädde eller mjölk
ca 100 gr mjölkchoklad apelsin/krokant, hackad

Gör så här
Sätt ugnen på 200 grader.
Vispa rumsvarmt smör tillsammans med strösocker och vaniljsocker.
Tillsätt äggen ett i taget under vispning.
Blanda samman vetemjöl, kakako och bakpulver.
Rör ner det i smeten tillsammans med grädden och den hackade chokladen.
Grädda mitt i ugnen ca 12-15 minuter.



Muffins- och bullformar är som servetter, man kan aldrig ha för många. Dessa har jag köpt på Lagerhaus.



Dessa snygga Rice-formar gjorde jag ett riktigt bra fynd på : )


Jo, jag besökte allt second hand-butiken igår, det var otroligt mycket folk, för att inte prata om ALLT som fanns där. Jag var bara fascinerad av att gå och titta på allt. Fynda kunde man verkligen göra, det kan jag lova.
Om jag köpte något? Det blev en trasmatta, 2 meter lång, i en underbar ljusrosa färg och väldigt mjuk att gå på. Rena rama fyndet, 40 kr!
Det var inte sista gången jag besökte den butiken.
Idag står det bakning bl a på "schemat", brödbakning. Jag tycker det är en skön terapi att stå i köket och baka.

Ha en härlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails