tisdag 20 september 2011

Cheesecake med choklad och hallon

Hej på Er!
Cheesecake går alltid hem hos mig. Den som man fryser tycker jag allra bäst om, kanske beror på att jag är mycket förtjust i glass.
Jag har ett grundrecept som funnits i min "bakpärm" i många många år. Utgår nästan alltid från det och lägger till diverse nya ting. Denna gång blev det hallon och Marabou mjölkchoklad, otroligt lyckad kombination. Det blev inte enda liten smula över från tjejkvällen i fredags.

Ingredienser

8 st digestivekex
3 dl grädde
100 g philadelfiaost
1 1/2 dl socker
3 st ägg
2 tsk vaniljsocker
200 g Marabou mjölkchoklad
2 dl frysta hallon

Gör så här
Smula 8 st kex och lägg det i botten på en form med löstagbar kant
Vispa därefter i tre olika bunkar.
Grädde + vaniljsocker.
Äggulor + socker + ost.
Äggvitor till hårt skum.
Hacka chokladen eller kör den i en matberedare.
Kör även de frysta hallonen i matberedaren.
Blanda därefter samman allt i en bunke.
Häll i formen och ställ i frysen i minst 4-5 timmar.
Garnera med hallon.
Servera, ät och njut.






Må gott!

3 kommentarer:

  1. Den frusna varianten är även vår favorit, tycker annars att en cheescake blir lite väl grynig i konsistensen.

    SvaraRadera
  2. Den här låter väldigt god! Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad god den ser ut! Jag har själv alltid gjort den andra varianten av cheesecake, har fått för mig att jag gillar den bättre, men nu när jag ser din måste jag prova den här också! YUM <3

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails