måndag 12 september 2011

Ingen vanlig dag...

Hej på Er,
då var man där igen, måndagmorgon, ny vecka nya möjligheter.
Igår bakade jag en halloncheesecake för att bjuda på. Man bakar denna kakan i omgångar, när jag skulle ta ut den då klockan ringde tittar jag till på ugnen. Då har jag (kan det verkligen varit jag...) stängt av ugnen!!! Kände mig helsnopen i kvadrat när jag såg det. Men jag lyckades i alla fall få till en kaka och god blev den också.

Ingredienser
Botten

250 gr Digestivekex
100 gr Smör

Fyllning 1
450 gr Philadelphia ost
200 gr hallon
3 ägg
1 1/4 dl Strösocker

Fyllning 2
3 dl creme fraiche
3 msk strösocker
1 msk vaniljsocker

Gör så här
Sätt ugnen på 180 C.
Smula kexen, eller kör i en matberedare, blanda med smält smör.
Tryck ut smuldegen i formen.
Grädda ca 7 minuter.
Gör ingredienserna till fyllning 1 i en matberedare till jämn smet.
Häll i formen över kexblandningen.
Grädda i nedersta delen av ugnen ca 25-30 minuter.
Blanda ihop fyllning 2 och bred på kakan.
Grädda ytterligare 5 minuter.
Ställ kallt i ett par timmar och servera kylskåpskall.
Strö över hallon och pudra över lite florsocker strax innan servering.
Servera med en klick vispad grädde till.




Eftersom det inte är någon vanlig dag idag har jag med dessa tre äpplepajer till jobbet tillsammans med vaniljsås.
Recept hittar ni HÄR.



Ha en lysande härlig måndag!

5 kommentarer:

  1. Vilken tur att kakan ändå blev bra. Ja, ibland kan man vara tankspridd och göra konstiga saker (talar av egen erfarenhet :)) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Men jisses vad god den där cheesecaken ser ut!! :-)
    Sparar receptet och hoppas snart att jag ska hinna provbaka den.

    Kan det vara så att du fyller år idag Susanne ?!! Efter som det inte är någon vanlig dag???( Stora grattiskramen från mig isåfall. )

    Lyckliga jobbarkopisar du har som får äta så smarriga pajer idag.

    Trevlig kväll

    kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Haha, ja, så kan det gå ;) Ser ändå väldigt gott ut! Hallon och cheesecake är en toppenkombination! Lite nyfiken över den där speciella dagen...

    SvaraRadera
  4. Vi funderar också på denna speciella dag, är det eller är det inte?
    En så himla fin bild du fått på hallonen, man vill ju nästan dyka ner!

    SvaraRadera
  5. Hihi det händer ibland att jag ställer in saker och inte ens slår på ugnen och lika ofta glömmer jag att stänga av den när maten är färdig. Cheesecaken ser jättegod ut !

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails