tisdag 6 september 2011

Vandring i svampskogen

I söndags var det vandring i svampskogen. Jag brukar inte ha någon större lycka, men denna gång hade jag med en kompis som kan svamp och vart man kan hitta den. Vi hade verkligen tur med vädret, själv är jag också nöjd med min skörd. Hittade både kantareller och trattkantareller.
Även om man inte hade hittat svamp är det ändå ljuvligt att gå i skogen, titta och lyssna, MEN dessa förbaskade älgflugor. De är bara så vidriga, jag vet inte hur många vi plockade bort ur min hårbotten, de sitter bara så stenhårt fast.





Nu pågår letande efter gott recept med kantareller. Ett har jag hittat hos Mårtenssons som jag ska göra.

Ligger ni och ruvar på något gott recept med kantareller så tar jag gärna emot det, mejla eller kommentera.

Detta recept blir mitt tips idag, jättegott : )


Ha en go tisdag!

4 kommentarer:

  1. Hej susanne.

    Så gott med kantareller :-) Och ni hittade ju en hel del!!

    Älgflugor har jag dock aldrig hört talas om .... Men de låter riktigt jobbiga!!!

    Ha en riktigt fin tisdag

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Så gott med kantareller! Jag fick med posten torkade kantareller från Finland igår :) Gjorde små kantarellpajer genast!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Hittade precis din blogg och känner att jag har lite svårt att slita mig. Så många recept som måste provas!
    Kommer garanterat komma tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Visst blir man lycklig när man hittar kantareller!!

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails