tisdag 10 januari 2012

Crostini

Gillar ni småplock?
I helgen gjorde jag enkel och god fyllning till crostini. Använde mig av smaken vitlök/persilja.


Du behöver
Crostini
Fetaost
Philadelphiaost, naturell
Svartpeppar
Pinjenötter
Ruccola

Gör så här
Rosta pinjenötterna i en torr het panna.
Mosa fetaost och blanda med philadelphiaost.
Smaka av med svartpeppar.
Bred fyllningen på crostini och lägg på ruccola, toppa med pinjenötterna.


Till denna enkla behövs

Crostini
Bredbar ost med smak
Räkor
Dill

Har ni förslag på någon god fyllning ni gärna delar med er av?

Jobbet väntar så dags att avsluta här.
Ha en bra dag och hoppas ni har fått det lika ljust och vitt som vi :-)

8 kommentarer:

  1. Ja, jag gillar småplock :) och de här ser så goda ut! Ha en bra arbetsdag!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också småplock. Detta ser jättegott ut:)

    SvaraRadera
  3. Jag vill springa in och önska dig en trevlig tisdag!
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Vi har använt oss av crostinis också, flera gånger. De är riktigt goda och så lätt att variera.
    Alltid glada för nya tips på olika varianter, tack!

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentar =) Blir ännu mer taggad. Din blogg är verkligen underbar. Så länge jag letat efter en bra sida med inte för komplicerade recept.

    SvaraRadera
  6. Ser supermaskigt ut och crostini är ju så enkelt men ändå så smakfullt.

    SvaraRadera
  7. Ja men småplock är väl alltid trevligt, speciellt om de innehåller pinjenötter - YUM! Ser både lyxigt och gott ut <3

    SvaraRadera
  8. Crostini med briéost och fikonmarmelad har alltid uppskattats när vi serverat det.

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails