söndag 8 januari 2012

Frukost och krämig äggröra

Har ni en härlig söndag?
Här plockas julen ut samtidigt som jag tittar på skidor på TV. Hittills har det inte varit så jättespännande, men om ca 15 minuter går Marcus Hellner ut och då sitter jag bänkad.

Igår bjöds det på frukost här hemma. Det vore inte tokigt att få äta en sådan här frukost varje helg :-)
Jag gjorde bl a äggröra, mättande och gott.

Så här gör jag min äggröra
Beräkna 1 msk vispgrädde/ägg
Salt

Gör så här
Vispa samman ägg, grädde och salt.
Hetta upp en teflonpanna eller kastrull på medelhög värme.
Lägg i en klick smör och låt smälta.
Sänk temperaturen till låg värme och häll i äggsmeten.
Hetta upp äggsmeten långsamt och rör med en träslev i botten.
Ta pannan från värmen när äggröran är krämig men inte rinnig.


Här serverades det tillsammans med bacon.



Några bilder av en del goda ting som serverade på frukostbordet.

Risentas müslimix.


Allbran är fina grejer för lilla magen.


Fruktsallad gjord på apelsin, cantaloupemelon, honungsmelon, apelsin, ananas, sharonfrukt och granatäpple. Tillsammans med vaniljyoghurt smakar det så gott.


Nu skulle man ju kanske kunna tro att det skulle serveras hembakat bröd... Igår fick bagaren några hundra meter stå för brödbaket.






Brieost tillsammans med fikonmarmelad.



Tjejkvällen igår var hur trevlig som helst, det blev god mat, var lite orolig där då jag testade ett nytt recept. Många skratt så man fick ont i både mage och kinder :-)

Önskar er en fortsatt fin söndag!

4 kommentarer:

  1. Så mycket gott och äggröra är en favorit! Ibland är det roligt att lyxa till det lite extra! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken lyxfrukost =) MUMMA med äggröra tycker jag!
    Jag vill önska dig en kanon trevlig söndag!
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Vilken läskande fruktsallad, så snyggt med granatäpple i.

    SvaraRadera
  4. Äggröra är ju så gott! och ett måste om/när man äter hotellfrukost..:-)

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails