torsdag 17 november 2011

Gratinerade grönsaker med kycklingfilé

Hej,
ibland är det gott att äta något annat än pasta, potatis, ris etc till kyckling.
Ett tips är att göra en enkel och lätt grönsaksgratäng. Själv körde jag på "latmansvarianten" och använde mig av frysta wokade grönsaker. Mitt tips är att du använder färska grönsaker, blir mycket godare.
Jag har inga måttangivelser utan bara blandade lite på måfå.

Ingredienser
Valfria grönsaker, gärna färska
Creme fraiche
Mango chutney
Sambal oelek
Salt
Svartpeppar
Riven ost

Kycklingfilé som jag kryddade med;
Salt, vitpeppar och mexikansk kryddblandning (Kockens)

Gör så här
Sätt ugnen på 225 grader.
Lägg grönsakerna i botten på en smord ugnsfast form.
Blanda samman alla ingredienser.
Bred blandningen över grönsakerna.
Ställ i mitten av ugnen tills det fått fin färg, 10-15 minuter.


Inspiration till grönsaksgratäng har jag fått hos Hovkonditorn och Mårtenssons.

Glöm inte tävlingen som avslutas kl 00.00 idag. Kika HÄR!

Känns rätt skönt då jag om ett par timmar börjar veckans sista arbetspass. Alltid skönt med ledig fredag :-)

Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Så gott det ser ut och rikligt med ost, gillas :)

    SvaraRadera
  2. Mmm, så gott att blanda i sambal och chutney i röran, då måste ju vi testa det:)

    Tack så mycket för din fina kommentar hos oss, både vin o soppa smakade mer...

    Ha en fin helg,
    kram Mårtenssons

    SvaraRadera
  3. För oss som inte har omdömet känns det sååå jobbigt med recept som inte har måttangivelser....... Kan bli hur tokigt som helst.
    (men jag lagar mat bara två gånger om året och då alltid för att jag blir beordrad.... och då har jag alltid bråttom, så ingen skugga på receptkompositörskan....det är säkert jättegott...om man kan smaka av...vilket jag inte har förmåga till...)

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails