torsdag 15 mars 2012

Thaiwrap

Enkelt, snabbt, smidigt och gott. Det är orden för denna rätt. Har man bråttom är det verkligen perfekt att ta till sådana här rätter.

Ingredienser för 2 personer
200 g fläskfilé eller annat kött
Rapsolja
1 strimlad paprika, valfri färg
½ skivad purjolök
½ påse Yellow eller green curry (Santa Maria)
(jag tog green och det blir starkt)
1½ dl kokosmjölk
2 medelstora tortillas à 45 g
Tomat
Gurka

Gör så här
Bryn köttet i olja.
Låt grönsakerna fräsa med någon minut.
Tillsätt kryddmix och kokosmjölk, låt sjuda 3-5 minuter.
Fyll bröden med röra varvat med grönsaker.
Vik ihop och servera.


Enkelt och gott.

Nu är det minsann bara en dag kvar till min favoritdag. Börja fundera lite på vad man ska hitta på att laga för gott i helgen. Köttbullar är i alla fall utlovat en dag. Sedan får vi se vad det blir.
Har ni planerat helgens mat?

4 kommentarer:

  1. Jag gillar också wrap, just för att det går snabbt och är dessutom så gott! Ha en fin dag, kram!

    SvaraRadera
  2. åh älskar wraps,så bra då man kan fylla dem med allt möjligt,och de bästa är ju att de går så snabbt vilket man ibland måste vara då man är småbarns mamma

    SvaraRadera
  3. Wraps och thaimat är sånt som jag är väldigt förtjust i. Om man dessutom kan föra samman det i en rätt. Hur bäst är det då. Ser jättegott ut.

    SvaraRadera
  4. Har nog aldrig haft thaismaker i mina wraps, men jag håller med Tant Gul varför inte kombinera två goda saker. Låter mycket gott.

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails